Férfi termékenység – mit lehet otthon tenni a termékenység megőrzéséért és javításáért? - Truviva

Férfi termékenység – mit lehet otthon tenni a termékenység megőrzéséért és javításáért?

A férfi termékenység megőrzéséért és javításáért nagyon sok életmódbeli tényező felelős, ezért egy kis odafigyeléssel nagyon sokat lehet tenni a termékenység megőrzéséért és javításáért.

Első lépésként néhány rossz szokáson kell változtatni, ha ezek fennállnak: dohányzás, fokozott alkohol fogyasztás, forró fürdők és a fogak ápolásának mellőzése. A dohányzásról való leszokás bizonyítottan javítja a spermiumok mennyiségét és minőségét is. Továbbá a dohányzás a partnerre is veszélyes lehet, mert a másodkézből belélegzett füst ronthatja a nő termékenységét és az IVF sikerességét is. A túlzott alkoholfogyasztásról is kimutatták, hogy negatívan befolyásolja a férfi termékenységet. Ez nem azt jelenti, hogy le kell mondani minden alkohol fogyasztásról, mert a moderált mértékű alkoholfogyasztásnak nincs károsító hatása. Néhány munkakör is hordozhat magában veszélyt, például akik mérgező anyagokkal dolgoznak, náluk gyakrabban fordul elő a férfi meddőség. Ilyen munkakör lehet a festékipar és gazdálkodás. A forró fürdők és egyéb olyan tevékenységek, amik hatására a herék túlzott hőnek lesznek kitéve szintén nem javasoltak. A túlzott hő csökkentheti a spermiumok számát és minőségét is. Ilyen tevékenységek lehetnek még az autó ülésfűtés használata, a hosszan tartó ülés és a laptop ölben való használata. A szájban lévő kóros baktérium flóra is kihatással lehet a férfi termékenységre. Végeztek vizsgálatokat férfiakon, akik termékenységi nehézségekkel küzdöttek és azt találták, hogy a szájhigiénia javításával a sperma minősége is javul. (Bővebb információk itt találhatóak: https://www.verywellfamily.com/can-dental-hygiene-affect-fertility-4136661

Azon kívül, hogy mit nem szabad csinálni hosszú a listája azoknak a tevékenységeknek is, amiket érdemes bevezetni a mindennapokra. Az antioxidánsoknak bizonyítottan pozitív hatásuk van a sperma minőségére, ezért ebben a táblázatban láthatóak összefoglalva azok az ételek, amelyeket érdemes fogyasztani, ha a termékenység megőrzése vagy javítása a cél.

Folsav

Marha máj, zöld leveles zöldségek, gyümölcsök, bab, borsó, teljes kiőrlésű gabona

Lycopene

Paradicsom, sárgabarack, pink grapefruit, görögdinnye

C-vitamin

Gyümölcsök, zöldségek, paprika, kiwi, narancs, grapefruit

E-vitamin

Magok, olajok, zöld leveles zöldségek

Zink

Osztriga, rák, vörös húsok, szárnyas, bab

Szelén

Brazil dió, marha, csirke, tőkehal, pulyka

Forrás: https://www.verywellfamily.com/tips-to-increase-fertility-for-men-1959906

Jótékony hatása van a rendszeres házas életnek is, mert a rendszeres ejakuláció is javítja a sperma minőségét. Kutatások szerint 3-8 napig tartó absztinencia hatására jelentkeznek a legjobb eredmények. 

Az étkezéssel kapcsolatban érdemes figyelni a szója bevitelre, mert a szójában található fitoösztrogének befolyásolhatják a férfi termékenységet, de a kutatások limitáltak ezen a téren. Az elhízás okozhat problémát a férfiak termékenységében, ezért fontos az egészséges diéta felállítása az egészséges testsúly elérése érdekében. 

https://www.verywellfamily.com/tips-to-increase-fertility-for-men-1959906

Scroll to Top