Hogyan éld túl az ünnepeket, ha meddőséggel küzdesz? - Truviva

Hogyan éld túl az ünnepeket, ha meddőséggel küzdesz?

A karácsony elérkezte mindig összehozza a családot, sokszor olyan embereket, akikkel nem osztanátok meg magánéletetek minden legapróbb részletét, ezért különösen nehéz időszak következhet, ha egy olyan problémával szembesültök, mint a meddőség. Még azoknak a pároknak is kellemetlen érzés a babavárással kapcsolatos kérdéseket hallgatni akik nem vonnak be orvosi segítséget, nemhogy azoknak, akik minden erejüket beleadva küzdenek a gyermekáldásért.

Ceci Jeffries, a Fertility Hand megalapítója is átélte ezt a feszültséggel teli utat a sikeres családalapításig, amibe beletartozott az ünnepek alatti szorongás is, ezért ő 5 jó tanáccsal segít mindenkit, aki hasonló helyzetben van, mint amiben ő is volt.

 

1. Álljatok elő kész válaszokkal!

Első tippként Ceci azt javasolja, hogy legyenek kész válaszaitok a családtervezéssel kapcsolatos kérdésekre. Ha jó előre eldöntitek, hogy mit fogtok válaszolni a családtagok által feltett kellemetlen kérdésekre, könnyebben vágtok bele a családi összejövetelekbe, nem érhet titeket meglepetés. Ilyen válaszok lehetnek:

„Jó kérdés, mi is szeretnénk tudni a választ.”

„Nem szeretnék erről beszélni, bocsi.”

„Még nem tudjuk, veletek mi a helyzet?”

„Már jó ideje próbálkozunk, majd szólunk, ha változott a helyzet…”

„Már folyamatban van a dolog, reméljük a következő év a mi évünk lesz.”

2. Szelektáljatok

Előfordulhat, hogy vannak olyan rokonaitok, akik több stresszt váltanak ki belőletek, mint más családtagok, ezért fontos a szelektálás. Teljesen elfogadható és rendben van, ha nemet mondtok egy-egy rokoni találkozóra, és csak azokra mentek el, amik nem okoznak komolyabb feszültséget, ettől még nem lesztek rosszabb emberek.

3. Gyűjtsétek össze a támogató csapatot!

Nem mindig a család jelenti a legnagyobb lelki támogatást egy ilyen nehézségben, mint a meddősség, ezért az ünnepek alatt fontos azokkal a kollégákkal, barátokkal, ismerősökkel időt tölteni, akik teljesen megértik ezt a helyzetet, és tabuk nélkül támogatnak benneteket. Szerencsések azok, akik megtalálják ezeket az embereket a családjukban, de érthető, ha ez nem sikerül.

4. Ajándékozzátok meg magatokat egy kis törődéssel!

A törődés alatt Ceci a lelki felépülésre és gyógyulásra gondolt. Fontos, hogy kikapcsoljatok minden zavaró, stresszt okozó forrást például social media, és forduljatok befelé saját lelki igényeitek felé. Ha a sport tölt fel lelkileg benneteket, menjetek minél többet kirándulni, mozogni, ha a lakás benti melege jelentene nyugalmat, akkor pihenjetek kettesben annyit, amennyi jól esik.

5. Ne legyen bűntudatotok!

Ne érezzetek bűntudatot, ha korábban elköszöntök egy találkozóról, vagy esetleg későn érkeztek. A meddőség számotokra sokkal nehezebb helyzet, mint a külső szemlélők számára, ezért engedjétek meg magatoknak őszinte érzéseiteket, teljesen oké, ha nem vagytok épp a legjobb formában.

Scroll to Top